Twilight-inget för mig

Hej! idag så såg jag på Twilight. De flesta av mina kompisar är besatta av boken. När jag frågar de vad den handlar om så säger de bara att det handlar om en vanlig tjej som blir kär i en vampyr. Sen så frågar jag vad själva mitten är ( Vad som gör den så intressant, förutom att det handlar om en par). Men de säger bara att hela boken handlar om en tjej och en vampyr.
Så jag ville ta reda på om det finns nåt mer i berättelsen än bara en kärlekshistoria. Vad är det som gör att många blir besatt av Twilight ?
Så jag såg filmen idag och jag kan säga att den var långtråkigt, bestod av meningslösa romantiska scener. Storyn höll inte helt enkelt.  Alla filmer  har en börja, en mitt och en slut. Men filmen hade en börja (en lång en , den varade i två tredje delar av filmen ) Men det verkade som om mitten och slutet var tillsammans.
Twilight är en bra exempel för att en film där storyn inte håller och man vill att den ska få många tittare så ska man ha en skådespelare som ser bra ut ( Rober patterson).  Men jag föll inte för det. För mig så är Twilight inget för mig !

Men den är i alla fall bättre en Mamma Mia! Man slippper kass musik  i Twilight. Faktiskt så var musik i Twiligth rätt så bra. Det ger jag en plus för och så hade de ibland roliga repliker :)



Min kompis säger att boken är mycket bättre och att filmen inte har tagit med allt som står i boken. Det kanske är så att i boken så finns det en bättre förklaring varför så många är besatt av den, vad det är som är så intressant men Twilight.
Omn nån av er har läst boken snälla förklara exakt vad handlar Twilight om förutom om en tjej som faller för en vampyr.





Kommentarer
Postat av: felicia

yes ;)

2009-02-16 @ 17:57:51
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: D

Bra att jag inte är ensam! ;)

2009-02-16 @ 18:00:13
URL: http://diino.webblogg.se/
Postat av: D

Musik på bloggar! ;)

2009-02-16 @ 18:10:39
URL: http://diino.webblogg.se/
Postat av: Anneli

Haha, jag ska vara ärlig och tycker att boken är hundra gånger bättre än filmen men jag tror att jag gillar filmen för att jag tycker så mycket om böckerna. Jag älskar kärlekshistorier och det är vad boken är. Det är en variant av romeo och julia- förbjuden kärlek och hindren och vad som gör det komplicerat. Den första boken, twilight, går till stor del ut att Bella, huvudkaraktären listar ut att Edward är en vampyr och hon blir introducerad till en helt annan värld och hon lär sig vad det innebär och vilken framtid som kan vara möjlig för henne. Det är i de andra böckerna som allt utvecklas och man får lära sig mer och mer om deras bakgrunder.

Jag tycker att om du inte gillar filmen så ge i alla fall boken en chans. Men smaken är som baken ^^

2009-02-16 @ 19:25:46
URL: http://annelili.blogg.se/
Postat av: Alshammar-Fashion Lifestyle

tack<3

jag har inte ens sett den än:s

2009-02-18 @ 14:45:28
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0